Search
Close this search box.
Komunalni vezovi

Obalno područje Foša – Žudika je, temeljem Odluke Splitsko – dalmatinske županije i potvrde Vlade Republike Hrvatske 2020. godine, uvršteno u lučko područje luke Trogir i dano na upravljanje Lučkoj upravi Splitsko – dalmatinske županije. Lučka uprava je 21. siječnja 2021. Odlukom svog Upravnog vijeća krenula u realizaciju naplate komunalnih vezova na području Foše i Žudike.

  • Trogir Holding d.o.o., kao asistent Lučke uprave SDŽ, zaprima dokumentaciju od strane korisnika u svrhu sklapanja Ugovora o komunalnom vezu. Svi korisnici vezova trebaju nam dostaviti kopiju osobne iskaznice i plovidbene dozvole broda ili izvoda iz upisnika brodova Lučke kapetanije. Korisnici često imaju pitanja oko potrebne dokumentacije. Osim osobne iskaznice i plovidbene dozvole, dodatna dokumentacija nije obavezna, ali ako korisnici posjeduju stare skice, brojeve i lokacije veza te određene potvrde da su prethodno koristili vez za kojeg polažu pravo korištenja, mogu priložiti i navedeno radi lakše identifikacije broja veza. Temeljni kriterij jest da je brod/brodica upisan na području nadležne lučke kapetanije Trogir te da podnositelj zahtjeva ima prebivalište na području grada Trogira. Nužno je da je podnositelj zahtjeva uistinu i vlasnik-korisnik plovila. S obzirom da postoje određene specifične situacije u kojima korisnici imaju prebivalište u jednoj od okolnih jedinica lokalne samouprave, a koriste vez na lučkom području grada Trogira u Foši i imaju pritom brod registriran u našoj lokalnoj ispostavi Lučke kapetanije, napominjem da je do sada Lučka uprava uvažavala i takve zahtjeve za sklapanje Ugovora, pojašnjava Marin Piveta, rukovoditelj Sektora posebnih djelatnosti Trogir Holdinga.
  • Umirovljenici prilažu potvrdu svog statusa te ostvaruju pravo na 50% iznosa od godišnje pristojbe koja iznosi 100 kn po nedjeljivom dužnom metru broda preko svega (LOA). Također, brodovi koji se bave gospodarstvom (ribarstvo ili prijevoz putnika) ostvaruju pravo na Ugovor s tim da lučke operacije ne obavljaju u komunalnom dijelu luke, nego ga koriste isključivo u svrhu veza. Trogir Holding će prikupljenu dokumentaciju i zahtjeve obraditi i poslati Lučkoj upravi SDŽ nakon čega će se izraditi Ugovori o komunalnom vezu za svakog korisnika pojedinačno i pozvati ih na potpisivanje, dodaje.

Dokumentacija se prikuplja do 1. ožujka 2021., a ovisno o epidemiološkoj situaciji po potrebi i duže. Osobama koje se, zbog opravdanih okolnosti ne jave u zadanom roku, ali naknadno dokažu da polažu pravo na vez, također će se uvažiti njihovi zahtjevi. Ugovore će korisnici potpisivati u zgradi Trogir Holdinga. Sklapanjem Ugovora o komunalnom vezu korisnici će dobiti formalno pravno riješen status komunalnog veza kojeg koriste. Također, Lučka uprava SDŽ kao generalni upravitelj preuzima obvezu na cjelokupnom lučkom području uložiti sredstva u opremanje komunalnog područja te u izgradnju i sanaciju infrastrukture, odnosno same obale.

  • Prije sklapanja Ugovora s korisnicima zatražit ćemo od Lučke uprave SDŽ da izvrši numeraciju brojeva vezova na terenu prema skici lučkog područja koja će se izraditi ili preuzeti temeljem stare podjele brojeva vezova, zaključio je Piveta.

Ravnatelj Županijske lučke uprave upoznat je s lošim stanjem dijela trogirske obale

  • Dosada su korisnici vezova, na neki način, bili na području pomorskog dobra koje nije definirano kao mjesto za tu svrhu. U bilo kojem trenutku, izmjenom Odluke o tom dijelu pomorskog dobra, a da nije luka otvorena za javni promet, to njihovo pravo bilo bi izgubljeno. Oni koji potpišu ugovor s Lučkom upravom SDŽ dobit će pravo stalnog sigurnog veza. Naša obaveza je briga o kompletnoj infrastrukturi, što obuhvaća sanaciju, dogradnju, ormariće za struju i vodu, projektnu dokumentacija uređenja… U idućem četverogodišnjem razdoblju planiramo sanirati cijeli obalni prsten oko samog centra Trogira, kazuje ravnatelj Županijske lučke uprave Domagoj Maroević dodavši kako je upoznat s lošim stanjem tog dijela trogirske obale.

Gdje je zapelo s drugom fazom uređenja trajektnog pristaništa Soline

Završila je prva faza uređenja pristaništa Soline, a druga uključuje uređenje područja na kojem se nalaze komunalni vezovi. Postavlja se pitanje i ulaganja u obalu na Drvenicima.

  • Lokacijsku dozvolu imamo te bi tijekom godine krenuli u ishođenje građevinske. No, situacija s koronom nas ograničava u planovima. Veliki dio investicija Lučka uprava SDŽ financira iz vlastitih prihoda. Ako oni budu na razini lanjskih, nažalost nećemo ići u velike investicije, tim više jer trenutno imamo preko 200 milijuna kuna otvorenih gradilišta. Ukoliko se situacija stabilizira, dio obale i komunalno uređenje lučice na Solinama bit će realizirani. Što se tiče Drvenika, imali smo dosta sanacija od samog trajektnog pristaništa do jednog dijela obale. Sve ono što je unutar našeg lučkog područja bit će sanirano i dograđeno, zaključuje Maroević.

Hitna sanacija Foše preduvjet je za početak realizacije projekta uređenja pojasa Soline – kolodvor

  • Iznimno nas veseli što Lučka uprava SDŽ u svojim kratkoročnim planovima ima saniranje naše Foše koja nam je iz dana u dan u sve lošijem stanju i potrebna joj je hitna sanacija, a ona je i preduvjet za početak realizacije projekta uređenja pojasa Soline – kolodvor. Također, Lučka uprava naš je glavni partner u uređenju pojasa od Lučice do Banja, a njena uloga bit će presudna pri izgradnji šetnice od novog mosta do Arbanije. Grad je na raspolaganju i podupiremo sve navedeno koliko god je u našoj moći. Veselimo se budućoj suradnji na ovim projektima koji su najveći prioriteti Trogiranima, kazao je trogirski gradonačelnik Ante Bilić.

Comments are closed.