Search
Close this search box.
Smart city parking Trogir

Uspostavljanje pametnog parkinga dio je cjelokupnog SMART CITY sustava pametnih gradova koji uključuje razvoj i primjenu različitih pametnih rješenja i novih tehnologija u urbanim sredinama kako bi svakodnevni život stanovništvu bio što lakši. Prometna zagušenost je jedan od najvećih problema s kojima se bore veće urbane sredine u 21. stoljeću, a to je rezultat prostorne ograničenosti i infrastrukturnih nedostataka koje prate urbana središta.

Trogir holding d.o.o. kao upravitelj javnih parkirališta u gradu Trogiru kreće u realizaciju projekta uspostavljanja pametnog parkinga koji uključuje kompletnu modernizaciju postojećih parkirališta primjenom i implementacijom dostupnih pametnih rješenja. U suradnji s Gradom Trogirom ide se ka uređenju novih parkirališnih površina za stanovnike grada kako bi se u konačnici olakšalo kretanje, smanjila prometna zagušenost i emisija štetnih plinova kao i gubitak vremena pri pronalasku slobodnog parking mjesta.

Pandemija korona virusa usporila je planirane investicije u svim segmentima. Međutim, uspostavljanje sustava pametnog parkinga je dugoročni projekt koji je nužno pokrenuti i koji se konstantno prilagođava dostupnim novim tehnologijama i rješenjima koja se brzo razvijaju i iz temelja mijenjaju našu svakodnevicu.

  • Prva faza uspostavljanja sustava pametnog parkinga u gradu Trogiru kreće početkom travnja 2021. s parkiralištem FORTIN uspostavom pametnog parkirališta kroz ugradnju parkirališnih senzora na svim parkirališnim mjestima uz ugradnju sustava kontrole zauzetosti parkirališnih mjesta s info displejom koji će biti pozicioniran i postavljen na samom ulazu u parkiralište. Sustav će funkcionirati tako da će u realnom vremenu svi korisnici prije ulaska na parkiralište dobiti točan podatak o zauzetosti parkirališnih mjesta unutar parkirališta. Fortin je specifično ulično parkiralište zatvorenog tipa koje se nalazi unutar stare gradske jezgre te zbog prostorne ograničenosti često dolazi do zagušenja i ograničenja kretanja vozila unutar parkirališta. Kako bi se dodatno eliminirala zagušenja unutar parkirališta tijekom svibnja će se ugraditi modul kartičnog plaćanja na automatskoj blagajni koja se nalazi na sredini parkirališta te će se nadogradnjom izlaznog terminala na samom izlazu parkirališta omogućiti korisnicima kartično plaćanje usluge parkiranja kontaktno i beskontaktno na samom izlazu bez potrebe za povratkom na blagajnu u slučaju da korisnici zaborave izvršiti plaćanje na blagajni ili jednostavno svoje plaćanje žele platiti na samom izlazu s parkirališta. Navedena unapređenja smanjit će zagušenost unutar parkirališta te ubrzati samu protočnost i kretanje vozila, kazuje Marin Piveta, rukovoditelj Sektora posebnih djelatnosti Trogir Holdinga.

Također, veliko parkiralište (T1) pokraj tržnice i drvenog mosta u svibnju 2021. opremit će se kartičnim plaćanjem na postojećoj samoposlužnoj automatskoj blagajni te će se time olakšati korisnicima plaćanje usluge parkiranja s dodatnim načinom plaćanja uz postojeću i ručnu blagajnu i postojeći način gotovinskog plaćanja na automatskoj blagajni.

U narednom dugoročnom periodu korisnicima javnih parkirališta omogućit će se plaćanje usluge parkiranja putem mobilnih aplikacija i SMS-a i na zatvorenim parkiralištima kao što je to sad već omogućeno na otvorenim parkiralištima Čiovo, Soline i Put Mulina. Time će korisnici dobiti mogućnost da skeniranjem koda na svojoj parking karti ili SMS-om plate parkiranje bez izlaska iz vozila te očitanjem na rampi izađu iz parkirališta.

  • Dugoročni plan implementacije pametnog parkinga ide u smjeru da se na području cijelog grada izvrši ugradnja parkirališnih senzora na svim uređenim parkirališnim mjestima kako bi u konačnici mogao zaživjeti i sustav navođenja korisnika na slobodno i željeno mjesto parkiranja vozila pri ulasku u grad. Implementacijom navedenog izvršit će se ugradnja led displeja na istočnom i zapadnom ulazu u grad koji će funkcionirati kao „real time display“ odnosno prikazivat će točno zauzeće parkirališnih mjesta u realnom vremenu na način u kojem displeji na udaljenim lokacijama u sekundi preuzimaju točan podatak očitanjem svakog pojedinog senzora. S obzirom na to da su parkirališta u većini urbanih sredina pa tako i u gradu Trogiru disperzirana na različitim lokacijama tu će se doskočiti dodatnim displejima zauzetostima koji će biti postavljeni na određenim skretanjima glavnih ulica te usmjeravati korisnike i davati podatke o zauzetosti parkinga, dodaje Piveta.

Kao krovni cilj projekta ugradnje senzora i kontrole zauzetosti parkirališta je razvoj mobilne aplikacije koja bi uz ostale usluge imala implementiran i sustav pametnog parkinga što će svim korisnicima i posjetiteljima omogućiti da uz pomoć mobilne aplikacije mogu pri ulasku u grad planirati svoje parkiranje i u konačnici pronaći slobodno parkirališno mjesto na vrijeme čime će smanjiti gubitak vremena i doprinijeti smanjenju prometne zagušenosti.

U svrhu dodatnog smanjenja zagušenosti prometa u mirovanju u narednom periodu se planira zajednički s Gradom urediti preko 200 novih parkirališnih mjesta. Također, planira se ugradnja i punionice za električna vozila na jednom od javnih parkirališta kako bi se sve većem broju korisnika ponudila mogućnost punjenja električnih vozila. Neizostavno je spomenuti i sustav javnih bicikla koji je već pokrenut od strane Grada i ulazi u prometni segment pametnih rješenja koji se realizira u Trogiru.

Comments are closed.